Wednesday, May 20, 2015

ostoslistalla mun huoneeseen

Huoneen uudistaminen ja pitäminen se mulle miellyttävänä kuuluu mun lempipuuhiin. Jos mulla olis enemmän rahaa, niin uudistaisin montakin asiaa mun huoneessa. Halusin niitä listata, jotta sais jonkinlaista kuvaa mun sisutustyylistä. En halua mitään koko valkoista, mikä monella on. Mulla on haaveissa minimalistinen ja avara tyyli jonka päävärinä on puhdas valkoinen (mutta valkoinen ei esimerkiksi löytyisi joka seinältä tai joka asiasta). Lisäksi haluan huoneeseeni hopeita yksityiskohtia metallisissa asioissa ja muuten vähän harmaanruskeeta tuomaan väriä.

Jos ihan unelma huoneen saisin, pitäisin omani pienillä muutoksilla. Toisinsanoin mulla on haaveenaa valkoiset tilavat liukuovikaapit omani sijasta, tumma tai vaalea harmaan ruskea puumainen laminaatti, uusi tuoli kirjoituspöydän ääreen, uusi vaaterekki ja seinäkello. Kumminkin huoneeseeni näin mun budjetilla ei saisi kaappeja eikä lattiaa, joten nyt kuvien kera, miten haluaisin uudistaa mun huonetta mun budjetin mukaan eli realistisesti.


Kello

Mulla seinäkellona nyt on semmoinen vähän maalaisromanttisen tyylinen "vanhan" näköinen kello, jota saa melkein jokaisesta sisustusliikkeestä. Haluaisin kumminkin minimalistisen, modernimman kellon ja olen silmäni iskenyt muutamaan yksilöön, mutta niiden hinta on liian iso mulle. Jos jossain siis tän tyyppistä kelloa halvemmalla bongaatte niin ihmeessä kommenttiboksiin mulle siitä tietoa!






Ihastuin Menun Marble Wall Clock (vasemmalla kuvassa) malliin ihan täysin, tosin hintaa on Stockmannilla 245€ ainakin netissä. Mä tykkään tän kellon yksinkertasuudesta, ympyrän muotoinen pala marmoria ja viisarit keskelle.

Toinen kello mihin ihastuin oli mun hintaluokkaan sopivampi, tosin sekin lipuu siellä ylärajoilla, nimittäin Karlsson Classic Station Wall Clock (oikealla kuvassa). Tääkin kello on jotain niin yksinkertaista ja ihailtavaa! Tällä hintaa Stockmannilla on vain 65€, joten tää täytyy äitille vinkata, jospa vaikka joskus lahjaksi saisi.

Vaaterekki


Mulla on ollut Ikean Rigga vaaterekki (vasemmalla kuvassa) mun huoneessa jo pitkään. Se on mulle liian leveä ja haaveilen kapeammasta ja puisesta vaaterekistä. Noin kuukaus sitten törmäsin Nomess Copenhagen Dress-Up 90 vaaterekkiin (oikealla kuvassa) ja se on tähän mennessä kaunein vaaterekki jonka olen nähnyt, jos niin voi edes sanoa. Tosin tässäkin hinta on taas jotain aivan liian suurta mulle, nimittäin 239€! Mä näytin sitten mun isälle tota vaaterekkiä ja päätimme, että teemme mulle vastaavan. Saa nähä millon se valmistuu, toivottavasti pian!








Tuoli

 Tosiaan mun tuolin, joka on pöydän ääressä haluaisin vaihtaa. Mun nykyinen tuoli on ollut mulla yhdeksän vuotta ja se on lievästi sanottuna pieni. Mä haluan tän tuolinkin päästä halvalla, mutta haluan kestävän ja silmää miellyttävän. Pitkään mietin Jyskin Klarup tuolia (70€ / vasemmalla kuvassa), mutta päädyin simppelimpään ja yli puolet halvempaan, nimittäin Ikean Melltorp tuoliin (20€ / oikealla kuvassa). Tätä ei tietenkään ole Ikeassa saatavana nyt muualta kuin Raisioista ja voi mennä jopa joulukuuhun, että tuolia tulee tänne pääkaupunkiseudun Ikeoihin. Nyt jännitän jos yksi sukulainen sais kyseisen tuolin mulle Raisiosta!



Mitä piditte? Haluaisitteko nähdä huonepostausta jossain vaiheessa näiden perusteella?
// Ja pahoittelut noista kuvista, entiiä mitä niille tapahtu ku noin harmaaks meni :(


4 comments:

  1. Huonepostaukset on ihania, tee ihmeessä! Kivoja noi jutut mitä oot aatellut huoneeseen :) Kallis maku sattuu olemaan munkin ongelma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huonepostaus siis listalle odottamaan et saan siivottua kunnolla :D Hahah kiitos, itekkin oon ihan tykästynyt noihin mut se raha... :)

      Delete
  2. Huonepostaus kuulostaa hyvältä, minäkin suosittelen tekemään!! :) Sulla on muuten tosi kivan oloinen blogi, jään mielelläni seuraamaan! :)

    http://petrajanica.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä tää positiivinen palaute huonepostauksen tulemisen suhteen :D
      Kiitos paljon! Kävin kans kurkkaa sun blogin ja oi jäin myös seurailemaan sitä :)

      Delete

© Lotta // happimess. 2015

e